We doen het allemaal en over de wijze waarop we ermee omgaan, kunnen we geschiedenisboeken volschrijven; poepen. De grote boodschap is zo oud als de mensheid zelf. In de loop der jaren zijn we anders naar onze sanitaire behoeften gaan kijken en is het van een publieke bezigheid een privéaangelegenheid geworden.
Om de toiletgang zo comfortabel en hygiënisch mogelijk te maken, zijn er afgelopen decennia allerlei noviteiten ontwikkeld. Maar wat nog niet gelukt is, is om poep niet te laten stinken. Uit eerder verricht onderzoek door Geberit blijkt, dat we daar tot op de dag van vandaag last van hebben. Mensen ervaren vervelende emoties bij stank, ze schamen zich, vinden het vervelend andermans luchten te ruiken en proberen deze vieze geuren op verschillende manieren te camoufleren. Maar stank hoeft helemaal geen issue meer te zijn. Want al in 2011 introduceerden de Zwitsers de Geberit DuoFresh; het toiletsysteem dat ervoor zorgt dat poep niet meer stinkt.
Emoties
Stank is niet onhygiënisch en je wordt er ook niet ziek van. Het probleem is dat mensen allemaal vervelende emoties hebben bij stank. Dankzij het DuoFresh toiletsysteem hoef je je niet meer te schamen voor je geur en heb je controle over de geuren in je huis of op het werk.
Stank hoeft niet te stinken
Het DuoFresh toiletsysteem van Geberit zorgt ervoor dat poep niet meer stinkt. Het inbouwreservoir van het toilet bevat een actief filter. Dit filter verwijdert de vieze luchtjes direct uit de wc-pot. De lucht wordt geneutraliseerd en komt geurloos weer in de toiletruimte terecht. Door een toiletblokje achter de bedieningsplaat te doen, heb je bovendien bij elke spoeling fris water. Zo kan je met een gerust hart het toilet achterlaten voor de volgende gebruiker.
Campagnevoeren
Om bij meer mensen bekend te maken dat stank niet meer hoeft te stinken, gaat Geberit campagne voeren. In de maanden augustus en september is een radiospot te horen op de belangrijkste Nederlandse radiozenders. Op de 50plus beurs, de vt wonen&design beurs en de Beurs Eigen Huis worden bezoekers tijdens hun toiletmoment geattendeerd op de DuoFresh door toiletvertising. In dezelfde periode draait er een social mediacampagne en is er een winactie. Ook in de sanitairshowrooms wordt er extra aandacht besteed aan deze oplossing. Alles wordt online ondersteund door de campagne website www.stankhoeftniettestinken.nl.